Kada je u rujnu prošle godine u New Yorku osvanuo Climate Clock svijet je bio šokiran. Pred očima javnosti u jeku pandemije odbrojavali su se dani koje Planeta ima i brojke nisu bile dobre. Bila je to jasna poruka da se moramo trgnuti inače nećemo imati što ostaviti budućim generacijama osim nemogućih uvjeta za život. Cijeli svijet je odjednom požurio da spasi što se spasiti da jer sustavno uništavamo prirodu već dugi niz godina i pišu se sve crnji scenariji koji više nisu neki film apokalipse koji ćemo gledati u kinima. To je naša surova stvarnost koju živimo i koju osjetimo na svojoj koži. Klimatske promjene, zagađivanje oceana, nekontrolirana sječa šuma i pluća svijeta Amazone, sve nas je to dovelo do situacije da napokon promišljamo o Zemlji kao o živom biću i jedinom domu koji imamo. Kad samo pomislimo da veliki dio osvješćivanja dugujemo djevojčici Greti Thunberg koja je napravila više za svijest ljudi o ekologiji nego čelnici svih zemalja zajedno, u nama se rodi i nada da su nove generacije savjesnije, svjesnije i poduzetnije u nastojanju da očuvaju sve što imamo.
Velike su se promjene počele događati u svim segmentima života. Modni, beauty i lifestyle brendovi su udružili snage i počeli posvećivati novac i vrijeme novim tehnologijama i inovacijama kako bi kupcima nudili što savjesnije održive proizvode. Zemlja nije neiscrpna i toga smo napokon svjesni, ali još uvijek nije kasno da je spasimo. Možete krenuti i od sebe, od malih stvari koje činite svaki dan. Dovoljno je da ne uzimate plastične vrećice iz trgovina i da nosite platnenu vrećicu u shopping i već ste napravili puno. Zamislite da svaki čovjek kojeg poznajete prestane koristiti plastične vrećice? Koliko bi se smanjio otpad plastike u godinu dana? Značajno. Zato kad mislite da ne možete ništa, možete. Male stvari se računaju. Kada kupujete odjeću ili dodatke možete se odlučiti za one s predznakom eko jer ih danas doista imate u izobilju. Možete kupovati kozmetiku koja nije testirana na životinjama, koja je načinjena od organskih pripravaka. Možete jesti hranu koja je napravljena po načelima fair tradea, u kojoj nije korišteno palmino ulje zbog kojeg orangutani izumiru i gube svoja staništa. Izbora imate, na vama je da ga napravite. U nastavku vam donosimo sve dobre inicijative koje možete pronaći kod brendova.
MODA
Modna industrija je jedna od najvećih na svijetu i sigurno ona od koje na neki način ovisimo, jer svi moramo hodati odjeveni. Modna industrija je ujedno zahtijevala najviše promjena i kao takva je najviše istupila u vremenima ekološke krize. Mnogi brendovi imaju svoje održive linije načinjene od recikliranih materijala ili od materijala prirodnog podrijetla. Zara ima održivu liniju Join Life u kojoj ćete pronaći bezbroj chic komada od recikliranih materijala. Njihove vrećice su od recikliranog papira, koriste štedljivu rasvjetu, i iz trgovina su izbacili uporabu plastike. Mango se obvezao da će njihova proizvodnja do 2022. biti u potpunosti održiva i vrijedno rade na inovacijama od odjeće do pakiranja koja više neće biti plastična. H&M ima svoju Conscious kolekciju koja iz godine u godinu sve više napreduje. The North Face proizvodi su izrađeni od 100% recikliranog materijala te tako pružaju drugu šansu odbačenoj plastici i brinu o prirodi za čije istraživanje su namijenjeni. Desigual je stavio fokus na BETTER COTTON INITIATIVE – što znači da su njihova pamučna vlakna dobivena na održiv način koji minimalno utječe ne okoliš i 100% njihove DENIM kolekcije je napravljeno od održivog pamuka. U kolekciji također imaju artikle napravljene od recikliranih vlakana. ALDO je predstavio kolekciju Love Planet koja je mini kolekcija ekološki održive obuće i modnih dodataka, izrađena od recikliranih PET boca uz pomoć posebne CleanStep tehnologije koja pomaže čišćenju i filtriranju zagađene vode te sprječava ulazak CO2 u atmosferu i minimalizira količinu otpada.
Yamamay je predstavio novu ECO Hope kolekciju od recikliranih vlakana u kojoj su neki od predmeta napravljeni s digitalnim tiskom koji smanjuje potrošnju vode. Replay ove sezone ima mini kolekciju Green project. Radi se o capsule kolekciji sustainable tenisica koje su u potpunosti izrađene od recikliranih i GRS certificiranih materijala, čak su i pakiranja u kojima dolaze izrađena od recikliranog papira. U trgovini ICON možete pronaći trendy modele cipela s potpisom brenda Tommy Hilfiger koji je pokrenuo globalnu inicijativu Make It Possible a koja usmjerava ljude na promišljanje o ekologiji. Initimissimi je pripremio liniju artikala izrađenih od recikliranih vlakana koji su pobojani prirodnim bojama, a brend Tezenis ima liniju Be The Change u kojoj možete pronaći grudnjake gaćice izrađene od nove čipke od recikliranog materijala. Calzedonia je za novu sezonu pripremila Eco Q liniju ženskih čarapa s gaćicama, proizvedenih od održivih vlakana kao i Eco aware ženski kupaći program.
Jednu od najvećih akcija već tjednima provodi adidas s održivim Stan Smith modelom tenisica koji možete pronaći u Buzzu i The Athlete’s Footu. Gornjište novih modela Stan Smith izrađeno je od recikliranih PRIMEGREEN materijala visokih performansi, a potplat od reciklirane gume. Brend Mercer koji možete pronaći u Shoetique trgovini u ponudi ima veganske tenisice. Nike ima kolekciju Sustainable Matters koja je izrađena od recikliranih materijala. Modni brend Gant koristi sljedive i održive materijale koji se mogu reciklirati i ponovno koristiti. I kultni brend Converse ima liniju Renew što znači da možete nositi svoje omiljene starke u ekološki prihvatljivoj verziji.
U s.Oliveru vas čekaju eko platnene vrećice, kao i u trgovini Hoću Knjigu. KiK nudi odjeću za najmlađe koja je napravljena od bio pamuka s Oeko-Tex certifikatom. Napapriji kao brend koji je u skladu s prirodom također ima proizvode koji su načinjeni od recikliranog poliamida i koji su veganski. I hrvatski brend Varteks se pridružio inicijativi te su nedavno predstavili odijelo s anti viralnim prijemazom. Pepco ima liniju odjeće za cijelu obitelj koja je načinjena od organskog pamuka. Renomirani brend satova Oris (Dicta) je predstavio posebnu ediciju sata koji upozorava na opasnost koja prijeti najvećoj ribi u oceanima, velikoj kitopsini. Brend Timberland je osmislio Community Cotton™ pamuk koji se uzgaja pomoću agrošumarskog modela, tako da pomaže u pružanju trajnih blagodati okolišu u kojem raste. Kruna Mode u svojoj ponudi ima nekoliko cool brendova koji vode računa o održivosti poput Element, O’Neill i Billabong. Europa 92 u ponudi ima poznate brendove poput LEE i Scotch & Soda koji u svojoj ponudi imaju održive komade od prirodnih materijala. LC WAIKIKI ima održivu Green liniju u kojoj ćete pronaći komade za djecu i za odrasle.
LIFESTYLE
Kao što smo napisali, možete birati kako živite i čime se hranite. I vaš prostor može biti održiv. “U JYSK-u su se obvezali da će do kraja 2024. godine nabavljati 100 posto održiviji pamuk za sve tekstilne proizvode. Pod održivijim podrazumijevaju da pamuk mora biti organski, recikliran ili proizveden putem programa organizacije BetterCottonInitiative. Sav drveni vrtni namještaje već nosi FSC oznaku što znači da potječe iz održivih šuma kojima se ne narušava ravnoteža biljnog i životinjskog svijeta, a do kraja 2024. nosit će ju sav namještaj iz ukupne JYSKove ponude.“
Bio & Bio su još prošle godine predstavili prvu kompostabilnu ambalažu koja je načinjena od celuloznih vlakana te se u potpunosti razgrađuje i postaje dijelom okoliša, kao prirodni otpad. Iz ISKONa poručuju da će svaki posjetitelj Arena Centra koji danas zatraži E -račun umjesto papirnatog na dar dobiti biljku. U poslovnici Fine u Arena Centru danas možete dobiti platnenu vrećicu za kupovinu i Eco Starter Box – kutiju u kojoj se nalaze vrećice za sortiranje otpada.
Delimano koji možete pronaći u trgovini Topshop je ove godine otišao i korak dalje te razvio svoju Green Planet liniju posuđa koja je napravljena od 100% recikliranog aluminija. Green Planet posuđe odlično provodi toplinu i ravnomjerno zagrijava hranu, obogaćeno je vrhunskim neprianjajućim premazom na bazi vode s česticama dijamanata, iznimno lagano za rukovanje te je pogodno za sve vrste štednjaka.
Za najmlađe u Bubamari vas čeka prekrasna linija BIO igračaka kroz koje dantoy jasno izražava svoje vrijednosti i načela; inovativne igračke su izrađene od bioplastike koja je prihvatljiva za okoliš, ne sadrži otrovan sastav te su u potpunosti sigurne za naše najmlađe, a odlikuje ih prekrasan skandinavski dizajn. Najkvalitetnija kava na svijetu Nespresso u svom poslovanju se vodi načelima održivosti te možete biti sigurni da uz kvalitetu ide i osviješten pristup svakom zrnu kave koje je prerađeno za njihove kapsule.
BEAUTY
I ljepota može biti humana i ekološki osviještena. Dokaz tomu su brendovi koje možete pronaći u Arena Centru. The Body Shop ima vegetarijanske i cruelty free proizvode, a svaki dućan ima punkt gdje se mogu donijeti iskorištena pakiranja za reciklažu. dm je razvio vlastite proizvode koji nisu samo klimatski neutralni, već su i neutralni za okoliš*! Razvijeni su na temelju ekoloških bilanci koje je izradilo Tehničko sveučilište u Berlinu, a cilj im je postizanje što manjeg ekološkog otiska.
Proizvodima neutralnim za okoliš dm trenutno čini veliki korak prema zaštiti okoliša, prema budućnosti. Najvažnija odlika Pro Climate proizvoda: njihov se utjecaj na okoliš smanjuje što je više moguće, a svi ostali, neizbježni utjecaji kompenziraju se projektima renaturacije koji doprinose obnavljanju ekološke ravnoteže. MAC ima program koji se zove “Back 2 MAC” u sklopu kojeg se u prodajno mjesto donese 6 praznih MAC ambalaža i na poklon dobijete sjenilo po izboru. Ambalažu prikupljaju i recikliraju.
U Douglasu vas očekuje brendovi Eccoing, one.two.free!, te Douglas Essential x Clean Beauty koji poštuju načela clean beauty trenda. Lush je svojim kreativnim rješenjima oduvijek pozitivno utjecao na planet, primjerice izumom krutih šampona i regeneratora za kosu, koji godišnje zamjenjuju šest milijuna plastičnih boca ili od nedavno krutim gelovima za tuširanje. Trenutno je više od 60% cjelogodišnjeg asortimana je u potpunosti „golo“ (bez ambalaže).