10 najvećih beauty trendova iz prošlog desetljeća

25. lis 2020

Ako ste odrastali u 90-ima, sigurno se sjećate maničnog čupanja obrva kako bi nalikovale looku koji su u to vrijeme nosili supermodeli poput Kate Moss, Christy Turlington i Linde Evangeliste. Svi koji su se pomamili za pincetom (u vlastitom kućnom aranžmanu naravno), ubrzo su spoznali da obrve neće nužno izrasti opet u istom obliku ili u najgorim slučajevima neće izrasti uopće.

Neki beauty trendovi su pak prolazili bez većih posljedica osim možda pokojeg looka za koji ste mislili da je perfektan, a danas kad vidite fotografije iz tog razdoblja, shvatite da je onaj seksepilni smokey eye u stvari izgledao kao racoon eye. U posljednjih deset godina dogodilo se puno toga. Dobili smo društvene mreže a s njima i cijeli niz trendova koji se smjenjuju na mjesečnoj bazi, tehnologija je napredovala te smo odjednom dobili profesionalne beauty gadgete koji daju rezultate kao oni u profi salonima, upoznali smo Kardashiane što vjerujte nije nezanemarivo jer su upravo one oblikovale većinu trendova u tijelu, modi i ljepoti posljednjih deset godina. Ukratko svijet ljepote je doista doživio nekoliko revolucija od kojih smo izdvojili 10 najvažnijih. Pa krenimo redom.

Guste obrve

Kako smo napomenuli u uvodu, trend 90-ih je nalagao tanke obrve s visokim lukom koje smo onda iscrtavali olovkom, ali nikada prejako da izvorni oblik ostane tanak. Sve se okrenulo s pojavom Care Delevingne, britanske manekenke čiji su zaštitni znak bile guste obrve, nekoliko nijansi tamnije od njezine prirodne plave kose što je dotad bilo nezamislivo kao trend. Odjednom su sve djevojke počele puštati svoje prirodne obrve, a industrija ih je pratila u stopu. Pojavio se cijeli niz maskara, olovki, pjena, sjenila, sve što vam je trebalo za perfect brow look. Trend je ostao do danas i čini nam se da ne ide nigdje u skorije vrijeme.

 

 

Konturiranje

Ovdje dolazimo do Kardashianki i njihovog zaštitnog znaka – konturiranja lica za oblikovanje. Ovaj trend je zapalio društvene mreže i potaknuo cijele nove linije proizvoda i paleta s kojima se može kreirati konturiranje. O čemu se radi? O igranju sa svijetlim i tamnim sjenama kako bi se istaknuo neki dio lica ili se pak sakrile neke nepravilnosti. Konturiranjem možete smanjiti nos, oblik lica, povećati usne. Samo je potrebno da ste majstor svog zanata. Ovo je sigurno jedan od najvećih trendova u make –upu koji smo doživjeli i koji je zahvatio gotovo sve djevojke na Instagramu.

Samotamnjenje

Da, spominjemo ih opet ali činjenice su činjenice. Kardashianke su popularizirale spray tan , zdraviju verziju samotamnjenja uz koju u roku od 20 minuta možete dobiti osunčan ten bez izlaganja štetnim zračenjima koje ima solarij. Ova praksa je potaknula brojne rasprave na internetu jer u jednom trenutku su se svi zapitali žele li bjelkinje u stvari prikazivati sebe kao žene tamnije puti što graniči s rasizmom. Na nož su posebno dočekane neke kampanje koje je Kim Kardashian radila za svoj brend KKW beauty, a na kojima izgleda kao Afro-Amerikanka.

 

Korejska ljepota

U jednom trenutku u svijetu se dogodio boom korejske beauty rutine koja ima nemalih 10 koraka. Odjednom su svi pričali o nanošenju bezbroj proizvoda s kojima se može postići tzv. „glass skin“ efekt. Radi se o koži koja se cakli poput stakla, a koju su žene iz Koreje usavršile do zadnjeg detalja. Logično s pojavom trenda, tržište su preplavili pristupačni korejski brendovi kozmetike za kojima su se žene pomamile. Makse za lice su bile daleko najpopularniji artikl , uz esencije i razne čistače lica (jer u korejskom beauty rutini lice čistite nekoliko puta s različitim proizvodima). Iako se strast stišala, korejski brendovi i dalje zauzimaju visoko mjesto na ljestvici najprodavanijih proizvoda.

 

The Ordinary

Ako je jedan beauty brend uspio izokrenuti beauty industriju naglavačke onda je to kanadski The Ordinary. Ovo je prvi punokrvni brend za millennialse koji je utjecao na tisuće drugih brendova koji su se pojavili iza njega. Radi se o pristupačnoj liniji proizvoda za njegu koja dolazi u jednostavnim ljekarničkim pakiranjima. Dok su se kuće prije oslanjale na luksuzna pakiranja, The Ordinary je pojednostavnio stvari i kupcima ponudio učinkovita rješenja po normalnoj cijeni. Njihova filozofija je jednostavna i temelji se na tome da su svi sastojci za njegu ustvari jako jeftini i da neki proizvod ne treba koštati 2 tisuće kuna kako bi djelovao.

 

Celebrity make up

Možemo li samo kazati Rihanna, Kylie Jenner, Miranda Kerr, Kim Kardashian. Ovo su samo neke od poznatih ličnosti koje su lansirale svoje linije make up-a i proizvoda za njegu kože i u tome su bile mega uspješne. Kylie Jenner je postala milijarderka zahvaljujući svom online brendu Kylie Cosmetics koji je počeo s dva proizvoda – ružem za usne i pripadajućom olovkom za usne. Rihanna je srušila sve pred sobom s linijom Fenty Beauty koja se rasprodala u roku od sat vremena. I sve to online, bez reklame samo s njihovom velikom bazom pratitelja koja broji preko 400 milijuna ljudi.

Clean beauty

Internet nam je omogućio informacije i edukacije u vidu toga da postanemo svjesni što stavljamo na lice i na kožu. Žene su počele čitati deklaracije na proizvodima i tražiti značenje svakog sastojka koji su brendovi stavljali u kreme i sve mazalice. Ispostavilo se da je pola tih sastojaka opasno za organizam i  da sadrže teške metale koji mogu izazvati razne bolesti. Iz toga se rodio pokret clean beautyja s proizvodima čiji su sastojci kontroliranog podrijetla i koji nisu štetni za zdravlje. Rast clean beautyja je rapidan u posljednjih nekoliko godina i ne pokazuje znakove zaustavljanja. Iz pokreta je nastao cijeli niz malenih neovisnih brendova koji su stekli vjernu klijentelu.

 

Proizvodi za sjaj lica

Ovaj trend se može pripisati Instagramu i svoj sili influencerica čija se koža doslovno presijavala na  fotografijama. Sjaj lica ide pod ruku s konturiranjem i nametnuo se kao vodeći make up trend, posebno u ljetnim mjesecima. Nitko više nije želio matirani ten i sumoran izgled. Svi su se igrali s posvjetljivačima i kremastim sjajnim proizvodima koji se nanose na jagodice, nos, i na luk obrva.

 

Balayage

U kosi se stvari mijenjaju iz sezone u sezonu ali kada govorimo o tehnikama bojanja, balayage je definitivno najveći trend. Radi se o igri sa svjetlijim i tamnijim nijansama kako bi se dobila punoća kose i kreirao svjež izgled. U pravilu svjetliji pramenovi uokviruju lice i tako ga omekšavaju, a tamniji se nalaze ispod kako bi kosa dobila punoću.

Beauty gadgeti

Tehnologija je toliko napredovala da smo odjednom dobili priliku da u privatnosti svog doma izvodimo svakojake tretmane koji imaju rezultat kao da ste ih napravili u salonu. U ovom segmentu prednjače uređaji za depilaciju koji su zauzeli i najveći dio tržišta, ali i maske s led svjetlom koje danas možete naručiti preko svakog webshopa bilo gdje u svijetu.