Retro corporate estetika: Zašto su svi zaluđeni klasičnim poslovnim lookom?

04. ruj 2024

Neočekivani zaokret u poslovnom odijevanju!

Povratak na posao nakon ljetnog godišnjeg odmora potaknuo nas je na razmišljanje o poslovnoj garderobi i novom poslovnom looku. Iako ljeto još nije gotovo, u našem poslovnom ormaru veliku sezonsku transformaciju garderobe već smo započeli. Prepoznali su to i modni brendovi. Od premium brendova poput brenda Liu Jo do high street brendova poput Manga i Zare, mnogi modni brendovi svoje su prve jesenske kolekcije već tradicionalno posvetili poslovnom odijevanju.

Istraživanje prvih jesenskih kolekcija istaknulo je jedan zanimljivi trend za poslovnu garderobu- retro corporate estetiku!

Zašto su, nakon desetljeća tijekom kojih smo kolektivno težili sve slobodnijem poslovnom odijevanju, svi ponovno ludi za formalnim poslovnim lookom?

Retro corporate na moderan način

Iako nam se na prvi pogled može učiniti uštogljen i dosadan, najpopularniji trend za poslovni ormar ove jeseni je zanimljiviji no što se čini. American Psycho i The Devil Wears Prada samo su neki od filmova koji će nam uvijek biti inspiracija za poslovni look, a upravo korporativni poslovni look igra veliku ulogu u njihovoj kostimografiji. Iako na različite načine, i American Psycho, s fokusom na klasičan poslovni stil devedesetih, i The Devil Wears Prada, s fokusom na luksuz, eleganciju i dizajnerske brendove, baš poput modnih kolekcija za jesen 2024. zapravo polaze od i istražuju retro corporate estetiku.

U nastavku donosimo malu povijest poslovnog odijevanja koja otkriva kako se “radna uniforma” mijenjala kroz desetljeća te najzanimljivije elemente i modele iz svake dekade kojima je inspiriran retro corporate look, ključne elemente retro corporate estetike danas, a na kraju možete pronaći i izbor Lookbook favorita u retro corporate stilu koji će osvježiti vaše jesensku poslovnu garderobu!

 

Screenshot: The Devil Wears Prada; Two Weeks Notice

Screenshot: American Psycho

 

Mala povijest poslovnog odijevanja

Priča o modernom poslovnom okruženju i poslovnom odijevanju vodi nas na početak 20. stoljeća kada je poslovni look bio vrlo formalan i konzervativan. Muškarci su nosili tamna odijela, kravate i šešire. Žene u poslovnim okruženjima još uvijek su bile rijetkost, a one koje su radile obično su nosile duge haljine i suknje koje su pokrivale većinu tijela. Pravila su bila stroga, a odijela su simbolizirala status, profesionalnost i ozbiljnost.

Sredina 20. stoljeća donosi promjene u poslovnom ormaru, ali se još uvijek zadržava unutar strogih pravila i granica poslovnog odijevanja. Tijekom 1950-ih i 1960-ih, muškarci su i dalje nosili odijela, ali su kravate postale nešto živopisnije, dok su žene počele ulaziti u poslovni svijet u većem broju. Uvođenje suknji do koljena i bluza s visokim ovratnicima postalo je prihvatljivo.

Osamdesete i devedesete godine prošlog stoljeća donijele su veći utjecaj modnih trendova u poslovno okruženje. Pojavom korporativne kulture, “power dressing” je postao popularan izraz, posebno među ženama koje su se počele isticati u poslovnom svijetu. Ženska odijela s naglašenim ramenima postala su simbol snage i autoriteta.

Početkom 21. stoljeća, pravila poslovnog odijevanja postala su fleksibilnija. Casual Friday, koncept u kojemu su zaposlenici petkom smjeli nositi opušteniju odjeću, postao je uobičajen, a više tvrtka je, predvođenom tehnološkim divovima u Silicijskoj dolini, promoviralo opušteniji stil odijevanja.

Foto: @lara_bsmnn

 

Povratak retro corporate estetike – ali s trendi twistom

Nakon što je poslovno odijevanje došlo do vrhunca ležernosti, modni trendovi vraćaju nas formalnom poslovnom odijevanju. Umjesto T-shirta i traperica, tenisica i oversized pletiva, ove jeseni nosit ćemo odijela inspirirana osamdesetim i devedesetim, poslovne komplete blejzera i suknje inspirirane pedesetim i šezdesetim, dok će se kao it modni dodaci za poslovni look istaknuti kravate i svilene marame, mokasinke i salonke, elegantne kožne torbe i dioptrijske naočale.

Osim prepoznatljivih odjevnih komada i modnih dodataka, retro corporate estetika u naše poslovne ormare vraća i prepoznatljivu paletu boju s naglaskom na sivu i crnu, nijanse plave i zemljane tonove.

Iako je retro corporate estetika modni trend duboko ukorijenjen u prošlim dekadama, moderne tkanine i krojevi daju mu suvremeni karakter. Materijali poput vune, tvida i svile koriste se u kombinaciji s novim tehnologijama u proizvodnji tkanina, čime se osigurava udobnost i trajnost odjeći, dok su retro krojevi osvježeni modernim detaljima poput asimetričnih linija i minimalističkog dizajna džepova. Također, stroga pravila korporativnog odijevanja ipak su ostala u prošlosti – čak i u svojem najformalnijem izdanju, retro corporate look danas je slobodniji i ležerniji zbog čega ćemo među ključnim modelima vidjeti i mini suknje, oversized siluete i trendi modne detalje.

Foto: @modedamour; @clairerose

27 modela u retro corporate stilu

Zara top i capri hlače

s.Oliver Black Label blejzer, košulja i suknja

Comma baloner; Mango marama

Mango blejzer, prsluk i košulja

Zara top; Liu Jo suknja

Zara košulja, Tommy Hilfiger košulja; Liu Jo košulja

Croata kravate

Mango blejzer, top i hlače

Zara pulover; Croata marama

Aldo mokasinke, slingback cipele i salonke

Calvin Klein torba; Guess torba

 

Foto: Instagram, Screenshot