Dovoljno je da pogledate jedan dokumentarni film velikog Davida Attenborougha i da vam bude jasno što smo učinili s Planetom u posljednjih 20 godina.
Modna industrija igra veliku ulogu u ekološkoj katastrofi koju smo izazvali i nećemo se pretvarati da nisu glavni negativac u ovom Bond serijalu. Modna industrija je jedan od najvećih zagađivača okoliša na svijetu. Pitate se zašto? Svake godine tone odjeće se spaljuju i uništavaju i tako onečišćuju Zemlju. Sva ta plastika koja se nalazi u odjeći ne nestane nekom magijom. Ostaje kao zagađivač koji sustavno već desetljećima uništava eko sustav.
Možda se i pitate što mi imamo s tim? Pa moramo se odijevati, zar ne? Da. Moramo se odijevati, ali to možemo raditi odgovorno i tu dolazimo do priče o malim koracima koji udruženo postanu jedan veliki korak i to na bolje.
H&M jakna od recikliranog najlona / Mango hlače od recikliranog poliestera
U jeku najveće krize i velikog pritiska javnosti, posebno mlađih generacija, modna industrija je ponudila odgovor. Isti je došao u obliku specijalnih kolekcija koje imaju oznaku „sustainble“, ali i korištenju eko friendly materijala poput recikliranog pamuka i poliestera koji čini dobar dio ponude high street kuća.
Mango se obvezao da će do 2023. sva njihova odjeća biti načinjena od eko prihvatljivih materijala i proizvedena tako da maksimalno štede vodu. H&M već godinama ulaže u razvoj novih materijala, daju mogućnost recikliranja stare odjeće i među prvima su imali kolekciju Conscious. Dobar dio Zarine ponude je postao linija „Join Life“ koja označava da je komad načinjen u ekološki prihvatljivoj opciji. Ova tri velikana high streeta koji su prva adresa mnogih djevojaka u potrazi za trendovima tako su se pridružili u nadi da će kupcima i dalje nuditi trendovske komade ali s odgovornijim pristupom.
Zara blejzer od recikliranog poliestera – 299,90 kn, Zara haljina od popelina – 199,90 kn
Kad smo već kod trenda, a prije nego vam otkrijemo još brendova koji imaju svoje eko linije, kazat ćemo da je dugi niz godina vladalo mišljenje da je odjeća od ekološki prihvatljivih materijala neatraktivna. Velik broj ljudi ju je povezivalo s nekim vrećastim krojevima i ispranim bojama. Istina je da su uvijek postojali manji brendovi koji su imali jako trendi održivu odjeću, ali se velike kompanije nisu upuštale u taj sektor, osim s nekim stidljivim izletima poput kapsulnih kolekcija. Danas doista možete pronaći sve najpopularnije komade u eko verzijama, od oversized blejzera, haljina, kaputa, odijela, kombinezona – sve izgleda moderno.
Iako smo izdvojili H&M, Mango i Zaru kao dobre primjere unaprjeđivanja poslovanja u održivijem smjeru, oni nikako nisu jedini koji nude ove opcije. U Arena Centru ćete pronaći desetke poznatih modni brendova (kako odjeće tako i dodataka) koji imaju svoje eko kolekcije ili im je veliki dio standardne kolekcije načinjen od eko materijala.
Massimo Dutti kožni kaput (Join Life) – 2999kn, Desigual traperice od održivog pamuka – 759 kn
Traper kolekcija poznatog brenda Desigual je u potpunosti načinjena od održivog pamuka, a njihova pamučna vlakna su dobivena na održiv način koji minimalno utječe na okoliš. Aldo ima kolekciju Love Planet koja je načinjena od recikliranih boca. adidas je prvak u ekološkim materijalima i nude niz modela koji su napravljeni od recikliranih primegreen materijala. Tommy Hilfiger je prije dvije godine pokrenuo globalnu kampanju Make It Possible koja poziva kupce da razmišljaju o ekologiji.
The North Face proizvodi su izrađeni od 100% recikliranog materijala te tako pružaju drugu šansu odbačenoj plastici i brinu o prirodi za čije istraživanje su namijenjeni. Napapijri kao brend koji je u skladu s prirodom također ima proizvode koji su načinjeni od recikliranog poliamida i koji su veganski. Tom timu se pridružio i Gant koji koristi sljedive i održive materijale koji se mogu reciklirati i ponovno koristiti. Ovoj cijeloj listi možete pridodati i Yamamay, Tezenis, s.Oliver, Pepco, Intimissimi, Converse, Calzedoniju, Mercer (Shoetique), Timberland, LEE, Scotch & Soda, LC WAIKIKI, Comma Fashion, Massimo Dutti…
Znate u kojem smjeru idemo? Izbor je nevjerojatan i prilika da se dobro odjenete i pritom budete osviješteni doista postoji. Odgovornost je samo na vama.