Moda je preko noći iz glamuroznog užitka postala znana kao jedan od uzroka klimatskih promjena i ekološke katastrofe koju više ne iščekujemo već je živimo iz dana u dan. Velike modne kuće su brže bolje krenule u realizaciju nekih eko-prihvatljivih opcija koje bi trebale biti ulog u budućnost. Ulagalo se u nove tehnike prerađivanja vlakana iz prirodnog porijekla, mnogi su spominjali 3D printing odjeće kao opciju budućnosti, pokrenula se tema recikliranja i održivosti koja je sada uvučena u svaku poru industrije. Poruka mladih generacija je postala jasna a glasila je: imate novac i sve resurse, dizajnirajte nešto što ćemo rado nositi, a što neće zagađivati svijet u kojem živimo.
Na horizontu su se tako pojavili ekološki prihvatljivi brendovi koji su odjednom postali jako traženi u bespućima e-commerce prodaje. Kao dobar primjer možemo uzeti američki brend Reformation čija se odjeća proizvodi od recikliranih i lako razgradivih materijala u Los Angelesu. Počeli su kao start up, a završili kao dio ponude na Net-a-Porteru. Ovo je samo jedan primjer uspjeha eko osviještenih brendova nove generacije čiji su kupci mahom mladi ljudi.Iz dana u dan broj ovakvih brendova raste , a potražnja cvjeta.
Pokret ekološki osviještene mode su ubrzo počeli slijediti i fast fashion brendovi koji su se , pored onih luksuznih, našli na meti kritika javnosti zbog prevelikog opsega proizvodnje i potom uništavanja/spaljivanja odjeće koja ostane na lageru. U svoje su kolekcije počeli uvoditi komade od recikliranih ili eko održivih materijala poput Tencela, recikliranog ili organskog pamuka i lana koje ćemo obraditi u jednoj od narednih eko tema. Možemo kazati da svaka veća modna kuća koja drži do sebe danas ima eko liniju ili kolekciju koju izbacuje dva puta godišnje.
Biti ekološki osviješten u potpunosti nije lagan zadatak za modne brendove, pogotovo kada govorimo o velikim igračima u industriji, međutim pritisak javnosti i činjenica da su se stvari promijenile i da ne možemo više kupovati i razmišljati na isti način kao prije dvadeset godina, mnoge tjera naprijed. Velik broj poznatih žena su na društvenim mrežama počele promovirati savjesnu kupovinu koja podrazumijeva da se odjeća ne gomila i da se kupuju komadi koje ćete nositi više godina. Instagram je od svog osnutka u potpunosti izmijenio način na koji percipiramo i konzumiramo modu te je doveo do prezasićenja i potrebe za stalnim gomilanjem novih stvarčica i bacanjem starih, što nas je zatvorilo u začarani krug iz kojeg sada mnogi pokušavaju izaći kako savjesnim kupovanjem tako i isključivim kupovanjem održive mode.
Kriva je pretpostavka da održiva moda nije trendy. Dovoljno je da samo pogledate neke kolekcije poznatih brendova i vidjet ćete da itekako možete pronaći jako moderne komade koji se po ničemu estetski ne razlikuju od onih koje ste dosad kupovali, a koji nisu imali predznak eko. Neke od takvih komada smo izdvojili u našoj galeriji i svi su napravljeni od recikliranih ili održivih materijala. Cjenovno su u istom rangu kao i regularne kolekcije te ovom kupnjom nećete proći skuplje, a postat ćete dijelom promjene. I mali korak je dovoljan za napredak. Napravite ga danas.