Detox nakon blagdana: nekoliko korisnih savjeta koji će vam pomoći

07. sij 2022
4 min. čitanja

Siječanj je kažu jedan od najdepresivnijih mjeseci u godini. Dugo traje, sumoran je i svi smo istrošeni i psihički i fizički od slavlja i pretjerivanja u prosincu

Ako se bavite fizičkom aktivnošću i niste jedni od onih koji donose novogodišnje odluke već živite zdravo tijekom cijele godine, siječanj vam neće tako teški pasti. Lako ćete se vratiti u svoju rutinu uz nekoliko trikova koje već poznajete jer je prosinac ionako bio samo mjesec opuštanja. Za sve ostale imamo nekoliko korisnih savjeta kojih bi se valjalo pridržavati ako se želite osjećati bolje i možda okrenuti novu stranicu u “self-care” smjeru jer upravo je to pojam koji će obilježiti 2022. po riječima welness stručnjaka i psihologa.

Briga o sebi iznutra i izvana je uzela maha u 2021. godini najviše zbog posljedica pandemije. Svi smo bili prisiljeni zaustaviti se i pobrinuti se za sebe na neki način. Nekima je to značilo promjena posla, nekima izlazak iz lošeg odnosa,  a nekima briga o sebi u onom najjedostavnijem smislu prehrane i fizičke aktivnosti. Ključ je da pronađete stvari i navike koje vam čine dobro i da ih ustalite u svoju rutinu kao način života, ne kao povremene izlete.

Vrijeme nakon blagdana se obično smatra depresivnim razdobljem. Nakon euforije Božića i Nove Godine, u siječanj dođemo nekako ispuhani i melankolični što znači da trebamo poraditi na podizanju raspoloženja i stvaranju pozitivnih iskustava koja će nas prodrmati iz tog stanja melankolije. Kako?

Prva i osnovna stvar je fizička aktivnost koja dokazano pozitivno utječe na psihu. Upišite se u teretanu, na jogu, pilates, boks, trčanje – što god smatrate da će odgovarati vašem senzibilitetu, samo se pokrenite s mjesta.

Ako tražite dobar sportski start, zavirite u ponudu sportskih trgovina Arena Centra jer zimska sniženja još traju i možete napraviti svu potrebnu opremu po povoljnijim cijenama. Posjetite Polleo Sport, Intersport, , Adidas, Champion, Converse, Hummel, The Athlete’s Foot, Under Armour, Nike, Sport Vision, Extra Sports,

Promijenite prehranu tako da smanjite unos ugljikohidrata. Pritom mislimo na loše ugljikohidrate koji vam doista ne koriste u prehrani. Bijeli kruh, tjestenina, grickalice – sve nabrojano nema nutritivnu vrijednost i čini vas dodatno umornima i gladnima. U prosincu ste sigurno pretjerali sa svime, pa je sad dobro vrijeme da se zaustavite i nahranite tijelo kvalitetnom hranom. Pojedite salatu više, zamijenite bijeli kruh s onim od kiselog tijesta, krumpir zamijenite s batatom, odaberite zdrave grickalice ako već ne možete bez njih. Jutro započnite sa šalicom vruće vode i limunom. Potaknuti će probavu i regulirati kiselost u tijelu. Obavezno doručkujte i to zobenu kašu ili proteine (jaja) uz dobre masnoće (avokado). Ručak neka vam bude izbalansiran tako da jedete dovoljnu količinu zelenog povrća i nekog nemasnog mesa ili ribe. Večera neka bude lagana uz puno salate i lisnatog povrća koje također potiče probavu.

Izbacite alkohol. OK, jedna čaša vina uz ručak vas neće uništiti ali “dry January” opcija je poželjna kao detoks od alkohola. U alkoholu ima puno šećera pogotovo ako volite gin tonice i slična pića. Ako pijete alkohol za večerom, radije popijte čašu vina (iako i vino ima određenu količinu šećera, pa nije poželjno pretjerivati). Ovo je vrijeme čajeva, pogotovo detoksikacijskih čajeva koji će vam pomoći u čišćenju organizma.

Svježe namirnice možete pronaći u Intersparu, organske namirnice pronađite u trgovini bio&bio, a veliki izbor čajeva pronađite u trgovini Harissa.

Spavajte dovoljno i to barem 8 sati. Stručnjaci kažu da je kvalitetan san jako važan za balans tijela i uma. Kvalitetan san vam čak može pomoći pri mršavljenju. Naime, istraživanja su pokazala da nestabilan san utječe na mršavljenje te je veća šansa da ćete dobivati na težini ako vam je raspored spavanja neuredan. Najbolji savjet koji vam možemo dati jest da odložite telefon i preskočite scrollanje po Instagramu prije spavanja. To je jedna nezgodna navika modernog doba koju manje više svi prakticiramo, a koja nikako ne doprinosi mirnom snu. Odložite telefon barem dva puta tjedno i naviknite mozak da se odmori i uspava sam sebe. Postat će vam rutina, a garantirano ćete se osjećati bolje.